Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

  • Chceš, aby Tvé webové stránky byly zajímavější, přitažlivější a zákazníci měli důvod jim věnovat svoji pozornost?
  • Chceš mít ze svých stránek víc, než jen běžnou prezentaci?
  • Máš odhodlání vyhnout se tomu, že Tvé stránky budou další reklama, kterou zákazníci bez povšimnutí obejdou?

Jestli chceš získat pozornost, musíš ji dávat jako první. Začni tvořit a publikovat expertní a poradenský obsah na svém webu.

Přemýšlej chvíli nad zajímavými informacemi ze své oblasti, které neví každý. Doporučení, která mohou pomoci potenciálním klientům a můžeš se o ně podělit. Jde o know-how, zkušenosti, vhledy, pomocné tipy a triky, případové studie, návody krok-za-krokem.

Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

Co můžeš třeba zveřejnit na svém webu?

Expertní odpovědi na:

  • konkrétní hlavní otázky ze svého oboru,
  • nejčastější dotazy ke Tvým službám,
  • dotazy, na které by si měl zákazník pokládat,
  • otázky, na které se klienti bojí zeptat, je jim to hloupé,
  • co je co (slovníček odborných pojmů).

Vytvoř články typu „Jak na to“

  • jak se zbavit konkrétních problémů a ukázat jejich konkrétní řešení,
  • jak něco konkrétního dělat lépe a rychleji
  • jak něco konkrétního dělat jednodušeji a snadněji,
  • jak se zbavit námahy a utrpení,
  • jak změnit život k lepšímu díky konkrétnímu doporučení.

Vytvoř články typu „Jak získat více“

  • jak ušetřit čas a peníze, konkrétním způsobem, který používáš,
  • jak vydělat více peněz,
  • jak získat volný čas na své vášně,
  • jak se dostat z místa A do místa B.

Popiš své aktuální zkušenosti ze své oblasti:

  • co konkrétního jsi vyzkoušel(a) a víš, že funguje nebo naopak ne,
  • inspirace,
  • potěšení,
  • dobré zprávy,
  • zahřátí u srdce…

Tyto expertní a hlavně konkrétní informace ocení jak zákazníci, tak internetové vyhledávače, které Tě představí více lidem, kteří toto hledají.

Pomoc zákazníkovi

Pomáhejte svým zákazníkům… zdarma a konkrétně.

Data versus informace a balení

Oceán dat na internetu se šíří jako tsunami. Jsme zaplaveni daty a proto musíme pečlivě vybírat zrno od plev. Data jsou všude, ale kvalitní informace jsou něco, co stále potřebujeme.

Své informace musíš také vhodně zabalit a vhodně předat, jinak zapadnou. „Balením“ je jak vizuální podoba, tak formáty jako kniha, web, e-book, článek, blog, email, seriál, zpravodaj, newsletter, pracovní sešit, PDF, ale samozřejmě video nebo MP3 či podcast.

„Balením“ je také zaheslovaná zóna stránek, klub, nutnost přihlášení, aktivace nebo předplacení. Prostě trošku haló, že je to důležitý.

Příběhy a citáty

„Balením“ styl předání. Jakákoliv fakta a čísla budou vražedná nuda, jestli je nezabalíš trochu do příběhu, nepřidáte jim emoce a význam. Takže pracuj s příběhy, emocemi, živými obrazy, osobními zkušenostmi a dej jim energii. Piš jazykem svého srdce. Právě emoce a příběhy jsou jazykem, kterému náš mozek rozumí nejlépe, taky pomáhají lépe si pamatovat.

V mnoha úspěšných knihách najdeš citáty. Citát slouží jako propojení, most, výstižný příběh a cosi, s čím autor rezonuje. Přemýšlejte o tom, kde citáty vhodně použít, abyste své téma přiblížili ostatním.

O čem má smysl psát

Aby se vyhledávače stali řekou, po které budou připlouvat návštěvníci… piš vlastní texty a nekopíruj z internetu. Nejlepší témata, o kterých psát, mají společné vlastnosti:

  1. téma souvisí s oblastí ve které podnikáš, máš v ní praxi, a dostatečně jí rozumíš.
  2. na internetu je o tématu málo zveřejněno, může jít i o novinku. Budeš-li opisovat obecná témata, o kterých je hodně napsáno a nepřidáš nic výjimečného navíc, budu efekt minimální.
  3. téma je vyhledávané potenciálními zákazníky. Pokud budeš psát o tématech, které nikdo nehledá, nikdo Tě díky nim neobjeví… jak porovnat témata a klíčová slova ukáži později.

Co je „Long tail“ Tvého obsahu?

Bavíme se o internetovém vyhledávání a obsahu. „Long tail – Dlouhý ocas“ znamená, že se zaměříš na zcela konkrétní informace, místo na obecná témata. Příklad… KNIHA je obecné téma, které sice hledá obrovské množství lidí, ale zároveň je silně konkurenční. Kategoriemi knih jsou DRAMA, ROMÁNY, FANTASY a jejich podkategorií třeba HARRY POTTER, a jeho podkategorií pak „Harry Potter a kámen mudrců“. Konkrétní věc, rozumíš?

Jdeme do hloubky

Čím půjdete hlouběji po „dlouhém ocase“, tím slabší bude konkurence! Samozřejmě nižší bude i počet lidí, kteří téma hledají… jaké je řešení? Napsat co nejvíce článků na konkrétní témata. Jestliže jedna konkrétní fráze (nebo koncové téma) zajímá 10 lidí měsíčně a je zde nízká konkurence, znásob počet podobných témat na svých stránkách a znásobíš i počet návštěvníků, které přivedou.

O něco složitější bude z těch mnoha konkrétních témat, vybrat ty nejvýkonnější. Jestliže Tě napadne sto témat, 20 z nich přivede 80 % návštěvníků a ostatních 80 témat přivede zbylých 20 % návštěvníků (dle Paretova pravidla 80/20).

Tvým úkolem je najít těch 20 % nejvýkonnějších témat ze svého oboru. Jak? Pomocí statistik hledanosti klíčových slov a sousloví, podle kterých je lidé hledají. Na to se zaměříme až na stránce o klíčových slovech.

Kde můžeš expertní obsah publikovat?

Možná se ptáš, které komunikační kanály zvolit. Chceš-li těžit z výhod totální distribuce, tak všechny. Pro začátek si založ blog na svém webu a vše dále sdílej na sociálních sítích. Přidávej pomocné články a samostatné stránky s novými informacemi. Založ si profil na Facebooku, YouTube a předávejte obsah spolu s odkazem na své stránky.

Jak často psát a proč jít do akce

Zabijáckou frekvencí je 1 článek týdně… tím získáš 50 článků za rok. Záleží na vůli jednat a motivaci, zda máš důvod to dělat. Jak se změní Tvůj život ve chvíli, kdy se staneš autorem a expertem ve své oblasti, za kterým stojí množství zajímavých a hodnotných článků?

A co lepšího můžeš udělat pro budování důvěryhodnosti, než vyložit karty na stůl a ukázat, že to s péčí o zákazníky myslíš vážně, než publikovat expertní obsah zdarma?

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře