Klíčová slova! Jak je rychle najít a přivést tak více zákazníků

Správě zvolená klíčová slova jsou právě tím klíčem, který odemyká Tvé webové stránky návštěvníkům z vyhledávačů. Klíčová slova jsou dotazy, sousloví či fráze, které zákazníci vyťukávají do vyhledávačů jako Google nebo Seznam. Například, když chtějí něco nakupovat nebo vyřešit (základních důvodů je víc), ale tyhle dva by se mohli hodit, co říkáš?

Především jde o to, pochopit jazyk a vyjadřování Tvých zákazníků. V tom Ti pomůže rychlý průzkum, který si ukážeme níže. Také použijeme selský rozum, protože základní klíčová slova fráze, můžeš jednoduše odhadnout a dále je rozvíjet – prozradím pár tipů, jak na to. Jdeme na věc?

Klíčová slova

Kdy otevřeš brány novým zákazníkům?

 

Základní úkol: najít svá hlavní klíčová slova

Postavte si teď na stůl rámeček s fotkou Tvého ideálního zákazníka (už je to tu zas!), nebo si ho alespoň živě představ. Vzpomeň si, zapřemýšlej jaké řeší problémy, co ho trápí, bojí, pálí a co potřebuje?

Co zadává NYNÍ do vyhledávače, aby našel konkrétně Tebe? A co BY zadával do vyhledávače, kdyby Tě konkrétně JEŠTĚ neznal? Myslím situaci, kdy pátrá po někom, jako jsi Ty?

Takže začínáme – vezmi si papír a tužku, nebo počítač a budeš si rovnou psát nápady a poznámky – slova a sousloví.

Jaká klíčová slova, fráze Ti přichází na mysl v souvislosti:

  • v souvislosti s Tvým NÁZVEM, značkou, produkty, službami
  • v souvislosti s Tvým OBOREM PODNIKÁNÍ, obecně i konkrétně
  • v souvislosti s PROBLÉMY Tvých zákazníků
  • v souvislosti s ŘEŠENÍM problémů Tvých zákazníků
  • v souvislosti s VÝSLEDKY, kterých Tvoji zákazníci chtějí dosáhnout
  • v souvislosti s PŘÁNÍMI A POTŘEBAMI Tvých zákazníků
  • v souvislosti s VÝHODAMI, které Tvé služby a produkty přináší

Jak okamžitě vykouzlit nejhledanější slova ve svém oboru

Pojďme objevit Tvé nejdůležitější klíčová slova. Připrav si svůj seznam klíčových slov z minulého cvičení. Otevři si Seznam.cz a zadej některé ze svých klíčových slov. Zobrazí se Ti výsledky hledání. Na stránce s těmito výsledky, úplně dole, objevíš odkaz Statistika dotazu … máš?

Zde orientačně zjistíš, jak moc nebo málo lidí zadané klíčové slovo hledá. Navíc objevíš i další související fráze. Postupně otestuj další klíčová slova a porovnej je navzájem. Dělej si poznámky ať máš stále přehled. Hledají Tvá klíčová slova desítky, stovky nebo tisíce lidí? Můžeš jednoduše vytipovat, která klíčová slova pro Tebe budou zásadní a která méně významná.

Jak bleskově objevit ještě účinnější klíčová slova

Až budeš testovat „Statistiky dotazu“ na Seznam.cz, vyzkoušej synonyma (slovník synonym najdeš na Googlu) případně další tvary Tvých původních slov. S pomocí synonym můžeš bleskově objevit ještě významnější klíčová slova a znásobit účinek vyhledávanosti, nevěříš?

Můžeš třeba zjistit, že slovo reklama hledá průměrně 3.000 lidí denně, ale slovo inzerce hledá 12.000 lidí denně. Slovo reklamy už hledá průměrně jen 1.000 lidí denně a slovo inzertní pouhých 480! Které klíčové slovo vítězí? Jasně že inzerce, kterou hledá několikanásobně víc lidí!

Uvědom si proto, že na synonymu a znění klíčového slova záleží. Používej v nadpisech a textech na svých stránkách vítězné tvary klíčových slov!

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?