4 ověřené a snadno použitelné zdroje klíčových slov pro web

V minulém článku jsme si udělali základní cvičení na klíčová slova, nyní se podíváme na 4 konkrétní jednoduše použitelné zdroje klíčových slov.

1. Našeptávač od A do Z

Seznam i Google Ti poskytnou spoustu nápadů díky našeptávači. Jednoduše začneš psát do vyhledávače obecná klíčová slova a našeptávač Ti prozradí související klíčová slova, podle hledanosti. Můžeš také například postupovat „abecedně“ – zadáš jedno slovo a přidáš písmeno A, B, C, …pak D až do Z a sleduješ návrhy, které by Tě jinak ani nenapadly!

2. Statistiky stávajícího webu

Doufám, že máš na svých stránkách statistiky Google Analytics, kde můžeš zjistit klíčová slova, jenž lidé zadávají před tím, než se prokliknou na Tvé stránky z Googlu. Tato Klíčová slova Ti přivádí návštěvníky už dnes. Jednoduché. Věnuj jim zvláštní pozornost tím, že je začneš častěji používat v textech a nadpisech a zvýšíš jejich účinek.

3. Reklamní systém Sklik

Návrhy klíčových slov, včetně jejich hledanosti a síly konkurence, můžeš snadno najít po přihlášení do inzertního systému Sklik.cz. Průvodce Skliku Tě poměrně rychle dovede k nástroji pro odhad klíčových slov či konkurenčně příbuzných slov, paráda! Buď na nich spustíš inzerci, nebo je použiješ v textech na webu.

4. Reklamní systém Google Adwords

Pokročilejším pomocníkem, ale stále poměrně srozumitelným je nástroj pro návrhy klíčových slov, který provozuje Google v rámci svého inzertního systému Adwords, v záložce Plánovač klíčových slov.

(5. Google Trendy)

Jednoduchým nástrojem pro porovnání hledanosti klíčových slov jsou také Google Trendy a na Seznamu „Statistika dotazu“ v zápatí stránky při vyhledávání.

Průzkum klíčových slov nad šálkem kávy

Průzkum klíčových slov třeba nad šálkem kávy

Jak klíčová slova správně využít

Jakmile máš v rukou vytříbenější seznam Tvých nejhledanějších klíčových slov a frází, začneš je používat na svých stránkách! Nejde tu o extrémní nadužívání slov, což se nebude dát ani číst. Zkrátka buď velmi přirozený při jejich použití, ale začni je hlavně používat.

Kde klíčová slova v rámci webové stránky uvádět:

  • v hlavním H1 nadpisu stránky
  • v textu odkazů (např. „zde najdeš tipy na téma Klíčová slova“)
  • v názvu www adresy (např. „www.VaseStranky.cz/KlicovaSlova“)
  • v tagu TITLE a DESCRIPTION (tyto důležité tagy jsou schované v kódu stránky, lze je nastavit pomocí SEO záložky v redakčním systému stránek, pokud ji máš)
  • používej je přirozeně v textu i na začátku první věty článků
  • v popiscích obrázků

Jednoduchá rada zní: co jedno klíčové slovo nebo téma, to jedna samostatná stránka. Určitě máš víc důležitých klíčových slov, takže na každé téma vytvoř sólo stránku. Nemá smysl honit více zajíců, síla Tvého záměru se rozmělní.

Ale hlavně, optimalizuj informace a texty především pro lidi a piš jazykem svých zákazníků. Ideální zákazníci jsou ti, se kterými si přeješ nejvíce spolupracovat. Jinak budou vypadat texty určené lidem, kteří vyžadují maximální luxus a kvalitu a jinak těm, kteří chtějí všechno hned a jen to nejlevnější.

Dobrým způsobem je psát na dané téma a nakonec jen stránku vyšperkovat“ klíčovými slovy, v tom správném znění, které jsi objevil. Díky tomu budou mít Tvé stránky smysl pro zákazníky, což je hlavní důvod jejich existence, budou působit přirozeně a zároveň Tě lépe objeví přes vyhledávače.

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře