Peníze vyhozené za marketing?

Dnes mě zaujala hláška:

„Polovina peněz vložených do marketingu jsou vyhozené peníze. Bohužel nevíme která.“

Znáš přece respondenty…

Průzkum: Preferujete české výrobky?
Odpověď: Ano (v košíku polské jogurty, rakouské síry, italské ovoce… :-)

Tesco zavedlo Clubcard a proto o nás dnes ví všechno, systém vše přesně změří, vyhodnotí a optimalizuje, a firma ušetří miliony na zkreslených dotazníkových průzkumech*
*) tyto informace slouží jako příklad, nemám je potvrzené, ani vyvrácené

Optimalizace díky internetu

Ale může si tohle dovolit živnostník?

Odpověď zní: ANO. Internet všechno mění. Změřit lze takřka vše.

  • NIKDY nebylo jednodušší změřit účinnost všeho, co děláš na internetu.
  • NIKDY nebylo jednodušší otestovat různé A/B varianty nabídek.
  • NIKDY nebylo jednodušší podívat se do statistik, jako Google Analytics.

Google a Facebook o tobě vědí víc, než tušíš. Říkáš si, že Google je jen vyhledávač, který sem tam vyhodí nějakou tu reklamu v pravém sloupečku? Jenže Google si pamatuje, co hledáš a vše si spojuje jako puzzle. Takže zná cca Tvůj věk, zda jsi muž/žena, jaké máš zájmy a podobně. Facebook díky poctivě vyplněnému profilu, aktivitám a komentářům ví taky víc než dost.

Jaká výhoda z toho plyne pro Tebe? Zacílit inzerci na správné publikum zvládneš i s šátkem na očích.

Je to dobře nebo špatně?

Napadá mě, pro firmy dobře, pro zákazníky špatně. Ani mě jako uživateli internetu není tato nahota příjemná. Nechat si vidět do karet přeci člověku z principu vadí. Na druhou stranu už mě to zas tak moc neděsí. Mám rád ekologická a ekonomická řešení a právě optimalizace podnikání díky statistikám z internetu vede nejen k vyšší účinnosti a vyšším ziskům, ale především ke snížení plýtvání zdroji, až jde o čas, peníze, nás lidi nebo přebytek potravin a materiálu.

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře