Co je za tajemstvím přitažlivosti webových stránek?

Co je tím velkým tajemstvím internetu? Co je onou přitažlivou silou, která drží internet pohromadě? O tom bude dnešní téma.

Co to znamená kvalitní obsah? Proč se vyhledávače prosadili tím, že obsah internetu předávají lidem? A jakou roli v tom můžeš sehrát?

Tajemství přitažlivosti internetu

Nabij své stránky „přitažlivou silou“

Proč obsah tolik přitahuje pozornost

Podívej se na zařízení, ve kterém si tuto stránku prohlížíš. Vývoj je neuvěřitelný! Komunikuješ, sleduješ zprávy a novinky, informuješ se živě, děláš si průzkumy před nákupem, hledáš pomoc při rozhodování, nakupuješ, také se vzděláváš, hledáš řešení problémů ve svém životě, pracuješ, nacházíš pomoc a podporu pro sebe nebo své blízké… a to vše se děje okamžitě! Právě teď, právě tady, přímo fantastickou rychlostí.

Na sociálních sítích lidé sdílejí své pocity, názory, starosti, radosti a chtějí se pochlubit, vykřičet to do světa, nahrát fotky a videa, a rádi sledují, co dělají blízcí a přátelé.

Sedáš si k internetu kvůli čtení stovek reklam? Neznám nikoho, kdo by to dobrovolně dělal! Většina lidí hledá na internetu informace, protože potřebuje něco vyřešit… například problém nebo nějaké přání.

Přeješ si mít své webové stránky přitažlivé? Zhodnoť sám… zda jsou pouhým zrníčkem v moři tisíců reklam, které na nás každý den útočí, … nebo naopak jedním z mála bezpečných přístavů a užitečných věcí, na které můžeme narazit?

Začněme tím, co přitažlivé není

Když nás prodejci uhání, nutí nám své produkty a snaží se prodat – působí jako magnet, jenže s odpudivou silou… vyhýbáme se a utíkáme… protože se bojíme, že vytasíme peněženku za něco, co nechceme. Je nám to nepříjemné i přesto, že většina z nás ráda nakupuje a má radost, když si pořídí něco nového.

Když tuhne krev v žilách…

Nevím jak Ty, ale mám vždycky děsný pocit, když slyším: „Dobrý den, jsem pan XY z pojišťovny ABC. Jsme nejlepší na světě. Umíme dobře pojistit! Chci vám představit naší společnost a možnost zřídit si  kvalitní pojištění pro celou Vaší rodinu, psa i kočku. Mimochodem, jak se chystáte na důchod – chceme, abyste měl z čeho žít. Jak se vůbec staráte o vaše osobní finance? Bla bla bla…“  STOP! Vypínám!

Stejně tak, když na mě chrlí jedna reklama za druhou – vypínám! Ó jé…kravaťák na ulici s formulářem – vypínám! Zase mi chtěj něco prodávat. Peněženka se svírá strachy a choulí se čím dál hlouběji v kapse. Je to hrozná dřina, když něco děláš a lidé Tě cíleně ignorují.

Když tuhne krev v žilách

Když mají žraloci hlad, držíme se raději stranou…

Všechno to honění lidí je to vlastně pravý opak přitažlivého obsahu, který Ti doporučuji mít na Vašich WWW stránkách. Klasická věc číslo 1, kterou spatříte na většině firemních stránek, je uvítání „Kup si náš produkt“ … někdy více agresivně, jindy pasivně.

Jak to ale řeší zákazníka a jeho problémy? Proč by ho to mělo zajímat? Má šanci pochopit, co z toho bude mít?

Rozhodujících 5 vteřin

Máš 3-5 vteřin, které rozhodnou, jestli návštěvník Tvé stránky okamžitě zavře nebo je bude číst dál. Proto musíš okamžitě a bezprostředně ihned na začátku zaujmout atraktivním obsahem. V první řadě hned neprodávat – ale pomáhat. První věc, která má zaujmout je poutavý hlavní nadpis, který slibuje řešení konkrétního problému, která Tvůj zákazník dnes má a Ty ho umíš vyřešit, nebo něco zajímavého a hodnotného. Za nadpisem následuje slíbený obsah, který pomáhá zdarma. Kdo jsi a co děláš je také důležité a lidé si to budou moci zjistit později.

Jaký obsah můžeš na své stránky připravit najdeš v článku: Svět Vás neplatí za to co víte, ale za to co děláte

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře