Stroj na peníze nebo jen podpůrná pomůcka? Máš reálná očekávání od svého webu?

Jak moc může web REÁLNĚ změnit život a podnikání? Je stroj na peníze mýtus? Záleží s kým zajdeš na šálek a co od svého webu očekáváš.

Poslechni si zajímavé příběhy dvou úspěšných „byznys-manů“, se kterými jsem měl nezávisle šálek během jednoto týdne…

Příběh osobního webu

Patrik je můj kamarád, úspěšný obchodník ve financích a realitách. Dnes u dobré kávy vypráví příběh svého webu, který spolu chystáme:

„Mám za sebou přes 6.000 obchodních schůzek. Trvalo mi roky a tisíce sezení, než mi došly ty skutečně důležité věci, díky kterým jsem vybudoval svou firmu a získal dostatek klientů. Může mě trefit šlak, když někdo snaží vyzrát online nad obchodem založeném na aktivním oslovení a tvrdé práci. V mém oboru to takhle prostě nefunguje. Nikdo se ráno neprobudí a nepůjde si na internet vyžádat schůzku, protože chce finanční poradenství.

Web je pro mě jen doplněk. Tam si mě noví klienti můžou jít prolustrovat, co jsem zač a jaké mám výsledky a reference. Cílem webu bude podpořit mou osobu, status. Víc od webu neočekávám, už vůbec ne, že mi díky němu někdo zavolá. Web je doplněk. Většina obchodníků ani osobní web nemá, ale přijde doba kdy to bude samozřejmost. Většina obchodníků ale mnohem dřív skončí. Vzdají to. Řeknu to dvěma slovy: nereálná očekávání. Před těmi nikoho žádný web nezachrání.“

Příběh stroje na peníze

Jaromír, tentokrát u šálku čaje a monitoru vysvětluje: „Web, když se zvolí správná strategie, je dokonalý stroj na peníze. Desítky let jsem prožil ve velkém tradičním byznyse a dnes své zkušenosti využívám v online. Úspěch často vzniká metodou pokus – omyl. Principy obchodu ale fungují všude. Zapojit stroj na peníze online bylo poměrně složité, i mě to trvalo pár let, než jsem vše vyladil… ale funguje to a mám strojů hned několik.

Dřív jsem vše nechával programovat, protože systémy jako MioWeb, FAPI, SmartEmailing tehdy nebyly. Každá úprava byla nákladná a hrozilo, že se úpravami něco pokazí. Dnes už by to pro mě nebylo udržitelné, s tím jak je můj systém komplexní. Bál bych se do něčeho nechat zasáhnout. Dnes tedy používám MioWeb, FAPI, Gopay a SmartEmailing. Jejich vzájemné propojení považuji za geniální, vše spolu hraje dohromady a snadno se nastavuje. Řadu úprav řeší dokonce asistentky. Během našeho rozhovoru přišlo pár nových objednávek a produkty se sami rozeslali.“

Zápletka

Od Patrika po Jaromíra, svět virtuálního obchodu je bezpochyby nekonečně rozmanitý. Koho potkám, má jiný příběh, jiné zkušenosti a jiné argumenty. A taky jiná očekávání. Jaké máš očekávání Ty? Ke komu se přikláníš, pokud vůbec? Kam chceš své podnikání posunout? Co reálně může v digitálním světě pomoci k hmatatelným výsledkům Tobě?

Rozuzlení

Snad právě z důvodu bezbřehého množství variant a možností, jak budovat osobní web nebo stroj na peníze… zvolil jsem si před lety právě kombinaci MioWeb, FAPI a SmartEmailing jako svou mateřskou základnu. Díky tomu mám v základech jasno, přehled a pořádek a mohu na nich stavět. A jestli Partikův web zůstane jen „pomůckou“ jak očekává, to se teprv uvidí.

Lukáš Juhász
Tvořím firmám a podnikatelům weby a prodejní kanály na platformě MioWeb, SmartEmailing a FAPI. Přináším šikovná a praktická řešení pro automatizaci prodeje služeb a produktů. Realizuji online marketingu v praxi.