Remarketing – pravda o reklamě, která Vás (pro)následuje

Co je to Remarketing? Navštívíte webové stránky nějaké firmy a pak všude, kam na vkročíte, vidíte jejich reklamu (samozřejmě na internetu, zatím). Kde se to bere? Remarketing je typ inzerce v síti Google, která umí zacílit Vaší inzerci na návštěvníky, kteří navštívili Váš web. Něco podobného už umí i Seznam.cz, respektive jeho systém Sklik.cz, kteří mají Retargeting.

Mnohé české firmy běžně remarketing a retargeting používají. Remarketing je zajímavá reklamní strategie, jak budovat povědomí a přivést návštěvníky zpět na Vaše stránky.

Remarketing google adwords

Jak Remarketing funguje?

Dejme tomu, že jste inzerent. Návštěvník vstoupí na Vaší webovou stránku, která obsahuje speciální remarketingovou značku. Systém zaznamená nového návštěvníka a umístí ho na Váš remarketingový seznam. Vy jako inzerent si můžete nastavit dokonce různé remarketingové seznamy. Seznamy se mohou lišit podle toho, na jakou z Vašich stránek návštěvník právě vstoupil a podle toho můžete i specifikovat následné oslovení pomocí remarketingové inzerce.

Příklady remarketingových seznamů:

  • lidé, kteří navštívili hlavní stránku
  • lidé, kteří navštívili podstránky
  • lidé, kteří navštívili konkrétní stránku, produkt, nebo například košík eshopu
  • lidé, kteří v eshopu provedli objednávku

Kde se Remarketing a jeho reklamy objevují?

Především na Google a jeho inzertní síti, na YouTube, v emailové aplikaci Gmail a v mnoha dalších serverech, které spolupracují s inzertními systémy Google.

Díky tomu se pak Vaše Remarketing Adwords reklama (textová či bannerová), po určité časové období (standardně 30 dní) zobrazuje jen lidem, které jste si nastavili v remarketingovém seznamu.

Můžete proto zpětně oslovit zákazníky, kteří u Vás nakoupili, zákazníky, kteří byli v košíku eshopu, ale nedokončili nákup, nebo jednoduše lidi, kteří už jednou byli na Vašich stránkách, a chce u nich podpořit povědomí o Vaší značce.

Lepší šíření povědomí

Můžete tím jednoduše rozšiřovat povědomí o své značce a po určitou dobu se lidem připomínat. Nikoliv plošně a za horentní sumy, ale cíleně na vybranou návštěvníků internetu, kteří mohou být Vašimi potenciálními zákazníky.

Podmínkou samozřejmě je, že návštěvníci, které chcete zpětně oslovit, nejdříve byli na Vašich stránkách a v poté serfují internetem a navštěvují weby zapojené do inzertní sítě Google.

Zkušenosti s Remarketing v Google Adwords

Dělali jsme krátkou testovací kampaň pro festival osobního rozvoje. V té době navštěvovalo web okolo 3.000 lidí týdně a remarketingová kampaň běžela 7 dní. Podle údajů, které inzertní systém poskytuje, byla naše reklama zobrazena přes 70.000 krát během těchto sedmi dnů. Proklik na stránky sice nebyl nijak závratný (rozuměj konverzní poměr = počet kliknutí na reklamu ku počtu zobrazení reklamy), ale 70 tisíc zobrazení inzerátu mne celkem příjemně překvapilo.

Kolik to stojí?

Remarketing Adwords funguje na bázi PPC reklamy – platíte za to, když návštěvník klikne na Váš inzerát. Cena za kliknutí je individuální (hrubě orientačně 3 Kč, 5 Kč, 10 Kč…) – na základě Vámi nabídnuté maximální ceny za jeden proklik, ale i dalších parametrů, například kolik lidí na Váš inzerát skutečně kliká (to je to, co vytváří příjmy reklamnímu systému Adwords)

Kde to mohu vyzkoušet?

Remarketing v systému Google Adwords si můžete vyzkoušet na adrese www.google.cz/AdWords

Na podobném principu funguje také český Retargeting v inzertní síti Sklik.cz od společnosti Seznam.cz

Lukáš Juhász
Jsem rocker a rád tvořím vyladěné MioWeby, které souzní a podpoří Tvé podnikání. Moje srdcovka je veslování, a tak přirozeně toužím, aby moji klienti vítězili! Jsem táta dvou dětí a stovek realizovaných zakázek v online světě za posledních 14 let.

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Zkrať si cestu na internet díky spolupráci