Remarketing – pravda o reklamě, která tě (pro)následuje

Co je to Remarketing? Navštívíš webové stránky nějaké firmy a pak všude, kam na vkročíš, vidíš jejich reklamu (samozřejmě na internetu, zatím). Kde se to bere? Remarketing je typ inzerce v síti Google, která umí zacílit Tvou inzerci na návštěvníky, kteří navštívili Tvůj web. Něco podobného už umí i Seznam.cz, respektive jeho systém Sklik.cz, kteří mají Retargeting.

Mnohé české firmy běžně remarketing a retargeting používají. Remarketing je zajímavá reklamní strategie, jak budovat povědomí a přivést návštěvníky zpět na Tvé stránky.

Remarketing google adwords

Jak Remarketing funguje?

Dejme tomu, že jsi inzerent. Návštěvník vstoupí na Tvou webovou stránku, která obsahuje speciální remarketingovou značku. Systém zaznamená nového návštěvníka a umístí ho na Tvůj remarketingový seznam. Ty jako inzerent si můžeš nastavit dokonce různé remarketingové seznamy. Seznamy se mohou lišit podle toho, na jakou z Tvých stránek návštěvník právě vstoupil a podle toho můžeš i specifikovat následné oslovení pomocí remarketingové inzerce.

Příklady remarketingových seznamů:

  • lidé, kteří navštívili hlavní stránku
  • lidé, kteří navštívili podstránky
  • lidé, kteří navštívili konkrétní stránku, produkt, nebo například košík eshopu
  • lidé, kteří v eshopu provedli objednávku

Kde se Remarketing a jeho reklamy objevují?

Především na Google a jeho inzertní síti, na YouTube, v emailové aplikaci Gmail a v mnoha dalších serverech, které spolupracují s inzertními systémy Google.

Díky tomu se pak Tvá Remarketing Adwords reklama (textová či bannerová), po určité časové období (standardně 30 dní) zobrazuje jen lidem, které jsi si nastavil v remarketingovém seznamu.

Můžeš proto zpětně oslovit zákazníky, kteří u Tebe nakoupili, zákazníky, kteří byli v košíku eshopu, ale nedokončili nákup, nebo jednoduše lidi, kteří už jednou byli na Tvých stránkách, a chce u nich podpořit povědomí o své značce.

Lepší šíření povědomí

Můžeš tím jednoduše rozšiřovat povědomí o své značce a po určitou dobu se lidem připomínat. Nikoliv plošně a za horentní sumy, ale cíleně na vybranou skupinu návštěvníků internetu, kteří mohou být Tvými potenciálními zákazníky.

Podmínkou samozřejmě je, že návštěvníci, které chceš zpětně oslovit, nejdříve byli na Tvých stránkách a v poté serfují internetem a navštěvují weby zapojené do inzertní sítě Google.

Zkušenosti s Remarketing v Google Adwords

Dělali jsme krátkou testovací kampaň pro festival osobního rozvoje. V té době navštěvovalo web okolo 3.000 lidí týdně a remarketingová kampaň běžela 7 dní. Podle údajů, které inzertní systém poskytuje, byla naše reklama zobrazena přes 70.000 krát během těchto sedmi dnů. Proklik na stránky sice nebyl nijak závratný (rozuměj konverzní poměr = počet kliknutí na reklamu ku počtu zobrazení reklamy), ale 70 tisíc zobrazení inzerátu mne celkem příjemně překvapilo.

Kolik to stojí?

Remarketing Adwords funguje na bázi PPC reklamy – platíš za to, když návštěvník klikne na Tvůj inzerát. Cena za kliknutí je individuální (hrubě orientačně 3 Kč, 5 Kč, 10 Kč…) – na základě Tebou nabídnuté maximální ceny za jeden proklik, ale i dalších parametrů, například kolik lidí na Tvůj inzerát skutečně kliká (to je to, co vytváří příjmy reklamnímu systému Adwords)

Kde to mohu vyzkoušet?

Remarketing v systému Google Adwords si můžeš vyzkoušet na adrese www.google.cz/AdWords

Na podobném principu funguje také český Retargeting v inzertní síti Sklik.cz od společnosti Seznam.cz

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře