Kdo je králem internetu?

Zajímavá otázka. Úspěch Vaší webové prezentace závisí na tom, jak dobře jí pochopíte. Rozproudění návštěvnosti, zvýšení prodeje a udržení zákazníků s tím totiž velmi úzce souvisí! Dávejte proto dobrý pozor.

Přestože pointa bude velmi jednoduchá, málokdo chápe její význam. Ale jak ji budeme postupně odkrývat, budete to chápat čím dál lépe.

Není divu, že na spousty firemních prezentací moc lidí nechodí nebo obratem odcházejí. Něco zásadního zde chybí. Kontakty, adresa, ceníky - to všechno je dobré, ale většinou to nestačí.

Jednou jsem narazil na výstižné přirovnání a trochu jej pro Vás přizpůsobil:

Nikdo, kdo si koupil sekyru, vlastně nechtěl štípat dříví - potřeboval rozdělat oheň. Proto, jestliže chcete prodávat sekyry, inzerujte informace o tom, jak rozdělat oheň. Nikoliv informace o sekyrách.

Ruku na srdce

Ale co třeba taková nabídka služeb a produktů? ... Ruku na srdce, Vy sami to čtete? Sednete si ráno k internetu a nemáte nic lepšího na práci, než brouzdat internetem a číst si co kdo nabízí? Asi ne. A statistiky to jen potvrzují.

Právě tady je zakopaný pes. V tom, co lidé vlastně najdou na Vašich stránkách - buď jen další sekyry nebo konečně něco zajímavého. A lidi zajímá především jak rozdělat JEJICH oheň. Je nezajímá Váš problém, že chcete vyprodat sklad kvalitních seryrek.

Přemýšleli jste, proč z některých prezentací odcházíte hned, jak se otevřou? A proč jiné čtete dál? Co ti druzí pochopili? Proč u někoho nakupujete a s jiným se ani neseznámíte? Kde je ten rozdíl? Bavíme se o firemních stránkách, ne o zpravodajích nebo zábavních  serverech. Rozdíl je opět v tom, co tam najdete... buď jen další nabídku sekyr nebo řešení jak konečně rozděláte Váš oheň.

 

Budu vycházet z předpokladu,  že máte prvotřídní sekyry - potenciální klienti to ale bohužel nikdy nezjistí. Pokud se tohle nezmění.

Zde je to "kouzlo"

Tím králem internetu a zároveň klíčových mocnitelem Vašich webových stránek jsou kvalitní informace o tom, jak co nejlepším způsobem rozdělat oheň. To je celé. Zde se však dělá řada chyb ... Pojďme si to objasnit:

Jak se vyvarovat úvodní chybě

Tou je právě úvodní uvítání. První bod, kde se návštěvník může otočit na patě a odejít. Tak zvaný úvodní žblamc "O nás" má sílu Vás obratem diskvalifikovat ze hry už jen proto, že zabírá prostor něčemu mnohem důležitějšímu. Tím je okamžité ujištění pro návštěvníka: "Ano, jsem zde správně a skuteně získám informace o tom, jak rozdělat oheň."

Jsme firma ABC, fungujeme již od roku 2005, a tak dál... napatří na hlavní nebo na přistávací stránku. Udělejte o tom samostatnou stránku, ale vystřihněte to z úvodu! Ano, to kdo jste JE důležité a skuteční zájemci si to o Vás rádi přečtou - ale až někdy později, až to oni sami budou chtít.

Druhá úvodní chyba - všechno není pro všechny

Je Vám asi jasné, že abyste dokázali dobře poradit, musíte nejprve zjistit, co přesně zákazník potřebuje, jak bude sekyru používat. Pro kempování není vhodná sekyra na kácení stromů a na chalupu se hodí třeba nějaká střední. Pro velké oběmy je fajn mít štípací stroj apod.

Proč nabízet všechno všem? To je jako střílet v lese po všem co pohne. Krokodýl Dandý chytal ryby granátem a lesní zvěř okem. Věděl, že opačně to nejde. Jinak by se nadřel a nakonec zůstal o hladu. A vy máte díky internetu možnost udělat to samé!

Udělejte několik speciálních přistávacích stránek pro ty nejdůležitější zákazníky. A přiveďte je rovnou na ně. Nezdržujte je něčím univerzálním. Chalupáře co nejdříve doveďte do oddělení pro chalupáře, kde zjistí, jak nejlépe rozdělat oheň na chalupě - nesmí zabloudit, jinak raději odejdou.

Čtěte pozorně dál, toto je důležité:

  • Ano, informace a hodnotný obsah jsou králem internetu.
  • Pozor, ne ledajaké informace.
  • A ne ledajak balené informace!

 

Kouzlo, proč Vaše stránky lidé začnou číst spočívá v hodnotě informací, které vysíláte. Je to také důvod, proč je vůbec začou hledat a proč je najdou. A právě proto se objeví někde ve výsledcích vyhledávačů. Vyhledávače totiž nadržují stránkám, které nabízejí zajímavé texty.

Každý si sedá k internetu z určitého důvodu. Někdo pracuje, někdo se baví. A velká spousta lidí hledá právě kvalitní informace, hledá pomoc. To je důvod proč Vám začnou věnovat pozornost. Když uvidí, že jim skutečně pomáháte a zdarma poradíte. Králem internetu je hodnotný obsah.

Být vidět ve správnou chvíli

Není nutné nacpat se všude a všem, taková rekmala je pro malé a střední firmy drahá a neefektivní. Pokud máte marketingový rozpočet několik milionů, spustíte si kampaň v masmediích, televizi, rádiu. Někomu to zdá se funguje. Pokud nemáte miliony na reklamu, jste tu správně.

Díky možnostem internetu je možné dělat poměrně levný marketing s výrazným výsledkem. V duchu Guerrilla marketingu nebo-li Partizánkého marketingu. Partizán používá účinné zbraně, které jsou buď zcela zdarma, nebo za efektivní cenu. Nikdy zbytečně neplatí víc než je nutné. A výsledky mohou být celkem rychlé.

Pro Váš web jsou nejdůležitjší ti zájemci, kteří hledají právě to, co Vy nabízíte. A právě oni musí narazit na Vaše informace ve správnou chvíli. To je cílený marketing. Čím lépe zamíříte, tím bude každý výstřej účinější a levnější.

Co to znamená být vidět ve správnou chvíli?