Kde Tě zákazníci hledají – najdou Tebe nebo konkurenci?

Podnikatelé na celém světě už dávno uhodili hřebík na hlavičku: obsadit špici výsledků vyhledávání bude nejen zásadní konkurenční výhoda, ale pro čím dál více firem nezbytnost! Právě TEĎ někdo hledá řešení, které máš Ty. Každý den lidé hledají informace, kupují produkty a objednávají služby, jaké nabízíš i Ty. A hledají především na špici výsledků. Najdou tam Tebe nebo konkurenci?

Kde Vás zákazníci hledají
Jak Tě zákazníci hledají v internetovém vyhledávači..

Pokud dnes nejsi na vrcholu… nepropadej panice. V řadě oborů je stále řídká konkurence. Originálních slovních spojení existuje nespočet! Ne všechny karty jsou rozdané. Kdo je vyloží na stůj? Jaká kouzelná klíčová slova a sousloví přivedou Tvé zákazníky?

(Klíčová slova a jak je najít, viz. další článek).

Jak si vybudovat protekci…

Chceš ve vyhledávačích nahoru? Před patnácti lety bys počet kvalitních webových stránek spočítal na prstech jedné ruky a pravidla on-line úspěchu byla jednoduchá, téměř stačilo existovat. Jenže dnes internet stránkami doslova přetéká. Proto jsou vyhledávače mnohem vybíravější a proto si u nich potřebuješ získávat protekci.

Jak? Obecně tím, že budeš jednat v souladu s ústřední myšlenkou vyhledávačů „obsah je král“. Můžeš poskytovat atraktivní, aktuální a vhodně strukturovaný obsah, který je pro vyhledávače důvěryhodný tím, že na něj odkazují další důvěryhodné stránky.

Čemu se vyhnout, aby Tě to „nesmetlo“

Ti mazanější brzy prokoukli pravidla, podle kterých vyhledávače řadí výsledky a začali je zneužívat. Proto jsou vyhledávače neustále vylepšovány, aby prokoukli nepoctivce a potrestali je.. vykopnutím z výsledků!

Až nahlédneš do fungování vyhledávačů, vyhni se úmyslům je obelstít. Všechny nekalé triky jsou dávno ošetřeny. Několik klientů za mnou přišlo s nápady, za které by je vyhledávače diskvalifikovaly… dej si na to pozor.

Pravidla vyhledávačů jsou nejen přísná, ale také se stále vylepšují a mění! Žádné pochybné strategie se dlouhodobě nevyplatí nikomu. Dnes můžeš být nahoře a zítra Tvé stránky smetou jako drobky ze stolu.

Jaký trik bezpečně použít

Založ svou dlouhodobou strategii na skutečných hodnotách – kvalitním obsahu a informacích – právě to je hlavní trik s vyhledávači. Nadstavbou obsahu je SEO = optimalizace stránky pro vyhledávače, o které bude samostatné téma.

Posláním vyhledávačů je lidem poskytovat skutečně kvalitní a aktuální obsah. Poskytuj lidem zajímavý obsah a vyhledávače se do Tvých stránek zamilují.

Bez dobrého obsahu na svých stránkách bruslíš na tenkém ledě. Ledy se mohou kdykoliv prolomit a Tvé stránky zmizí pod ledem. Tvým záchranným kruhem zůstane placená inzerce, která je v důsledku dražší než vytvoření obsahu. Místo aby k Tobě zákazníci proudili přirozeně, musel bys za to platit opakovaně.

Existují ještě další strategie, jako budování databáze kontaktů a vyžádaný emailing, ale i zde se bez zajímavého obsahu neobejdeš.

Obsah a jeho optimalizace při publikování na webu patří mezi další témata, takže se k tomu ještě vrátíme.

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře