Víš jistě, že Tě Tvá internetová doména neobírá o čas, peníze, zákazníky a povědomí?

Internetová doména je první věc, kterou Tvoji zákazníci vidí před tím, než vstoupí na Tvůj web. Tím, že si zvolíš skvělou a atraktivní doménu pro svůj web, můžeš více zaujmout pozornost a vzbudit zvědavost či zájem a tím zvýšit návštěvnost.

Netuším, zda Ti tato „kosmetická úprava“ přivede na stránky o 5 %, 10 % nebo o 20 % více návštěvníků, kteří by jinak, nezaujatí, kliknuli jinam.

Nevím ani, o kolik procent Ti může „zájem vzbuzující doména“ zvýšit konverze anebo prodej, ale určitě se zamysli nad následujícím chybami při tvorbě názvu domény.

internetova domena v praxi

1. chyba – zbytečně složitá doména

Doména, kterou mozek udrží v závitech 7 vteřin a pak se totálně vypaří, není dobrá volba. Nevím, jestli tušíš, o kolik návštěvníků Tě složitá adresa může připravit…

Přemýšlej proto nad skvělou pamatovatelností Tvé domény. Uvažuj, jak jí zjednodušit. A jak ještě. Brus jí jako diamant!

Myslíš, že se vyplatí doména, působící jako hádanka pro členy Menzy? Jak na Tebe působí zkratky typu www.dlvk-hk.cz nebo www.pthvm.cz? Máš motivaci na to kliknout nebo to přepisovat do prohlížeče? Přestože jsem fanda zkratek, podobných nicneříkajících domén potkávám nejen na plakátech, vizitkách a tištěné propagaci stále dost.

2. chyba – chybí klíčová slova

Je na škodu, pokud v doméně schází klíčová slova, pod kterými tě zákazníci obvykle hledají , Tvou službu nebo produkt v internetových vyhledávačích. Google sice nehodnotí webové stránky podle domény (kritérií, zda se objevíte na předních pozicích je nespočet), takže vliv samotné domény na vyhledávače je možná zanedbatelný. Na druhou stranu vliv názvu domény na rozhodování návštěvníků internetu, zda na doménu kliknou či nikoliv, mi přijde jako naprosto zásadní.

Jedna věc je, že bez správných klíčových slov v názvu domény se může stát, že Tě zákazníci na internetu najdou hůře či vůbec. Druhá věc je, že když už Tě na tom Googlu či Seznamu najdou, tak na Tvůj odkaz ještě musí kliknout. A i zde se lidé rozhodují (a hodnotí relevanci) na základě klíčových slov, která zadali do vyhledávače.

Jak víš, volba správných klíčových slov se táhne napříč celými Tvými www stránkami, jako červená nit – pokud je pro Tebe důležitá návštěvnost z vyhledávačů. Skvělá a zvučná doména je důležitá i tam, kde se propaguješ pomocí on-line/off-line reklamy, affiliate, partnerských odkazů a vůbec, když chceš přivést na svůj web více návštěvníků odkudkoliv.

Doporučuji, abys do domény napumpoval 1-2 klíčová slova, která hledají Tvoji potenciální zákazníci. Co je TO, co hledají právě u tebe? Najděte ONU zásadní přísadu a použijte ji v doméně.

Možná teď máš pocit, že se svou doménou www.LukasJuhasz.cz to vlastně dělám špatně. Taky jsem kdysi nějak začínal a své weby postupně rozvíjím, testuji a učím se. Na druhou stranu to není můj jediný web a vlastně je to má osobní značka, takže alespoň v tomto ohledu to štimuje.

Určitě neradím, abys zrušil doménu www.Vaše-firma.cz. Nejde o to rušit něco, co nějak funguje, jde o to zlepšit se a posunout na novou úroveň třeba nové projekty, protože prostor na nové nápady tady je.

3. chyba – klíčová slova mimo mísu

Občas si dá někdo záležet a zapeče do své domény hojně vyhledávaná klíčová slova, která mohou zvýšit návštěvnost, ALE NIJAK nesouvisí s tématikou webu.

Typickým příkladem je slůvko sex nebo mp3, které skutečně může přilákat kvanta lidí. Pokud ale nabízíš kurzy vaření, tito návštěvníci se zase rychle odkutálí za svými zájmy a Ty se budeš jen marně smažit ve vlastní šťávě…

Chceš řadu praktických příkladů, překvapivé tipy a konkrétní inspiraci?

Jak zvolit zajímavou a atraktivní adresu pro svůj web? Jak vyniknout a neztratit se v záplavě webů a domén?

Pokud Tě zajímá téma výběru zajímavé domény, stáhni si zdarma e-knihu Co máte vědět před tím, než si pořídíte web – kde volba domény je hned prvním krokem.

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?