Google Analytics pro Tvůj web a co díky statistikám zjistíš?

Uvažuješ o Google Analytics? Říká se, že co jde změřit, to jde zlepšit! Když jsem s webem začínal, celkem dost frčela počítadla návštěvnosti. Kolik návštěvníků přišlo na web od jeho spuštění, byl jediný údaj, který cosi vypovídal o úspěšnosti dané stránky.

Z pohledu dnešní přebujelé webové analytiky, které sbírá údaje o každém prdu (kliku) myši, se to jeví směšně. Jednoduchá počítadla byla nahrazena komplexními statistikami, kde najdeš hodinovou, denní, týdenní a celkovou návštěvnost. Pro zajímavost dokonce uvidíš, kolik lidí je právě teď na Tvých stránkách a jestli drží v ruce mobil, nebo sedí u počítače.

Statistiky web

Abys mohl začít sledovat dění na svém webu, je nutné se registrovat u některé ze služeb poskytujících statistiky, provést určitá nastavení a vložit do svých webových stránek úryvek sledovacího kódu.

Stále ještě relativně jednoduchým příkladem jsou služby Toplist.cz nebo Navrhcholu.cz, které nabízejí podrobné statistiky webu, včetně zasílání týdenních přehledů do emailu.

Co je pro běžné weby ideální volba?

Ještě podrobnější jsou statistiky Google Analytics. Umí toho zanalyzovat poměrně dost a jsou zdarma. Existuje i placená verze, pro obrovsky navštěvované weby. O návštěvnících stránek Ti Google Analytics prozradí velmi podrobné údaje, jako například:

  • Kolik návštěvníků přišlo na stránky za libovolné období a kolik z nich bylo unikátních návštěvníků.
  • Procento nových návštěvníků a vracejících se návštěvníků.
  • Míra okamžitého opuštění stránek.
  • Jaký je trend a postupný vývoj návštěvnosti stránek.

Dále také:

  • Zdroje návštěvnosti, z jakých odkazujících stránek návštěvníci chodí a pokud z vyhledávačů, tak pod jakými klíčovými slovy Tě objevili.
  • Geografické údaje, z jakého státu a města si lidé Tvé stránky prohlížejí.
  • Kolik stránek webu si průměrně lidé přečtou a jak dlouho na stránkách průměrně zůstávají.
  • Jak moc se k Tobě návštěvník vrací, nebo počty dní od jejich poslední návštěvy.

Pak ještě:

  • Jaké používají návštěvníci technologie, operační systémy, prohlížeče, rozlišení obrazovky monitoru, kolik procent lidí k Tobě přichází přes mobilní telefony.
  • Jak vizuálně vypadá tok návštěvníků Tvými stránkami, v jakém sledu návštěvníci Tvými stránkami procházejí, kde začnou a kde je opouští.

Zásadní je však sledování cílů a konverzí:

  • Můžeš si nastavit, jaké cíle na svých stránkách sleduješ (např. provedení objednávky, odeslání formuláře, čas strávený na webu a další…).
  • Lze vizuálně sledovat, jak probíhá tok návštěvníků stránkami směrem k cíli a podobně.
  • I zde je možné nastavit zasílání pravidelných reportů do emailu, denní, týdenní, měsíční (až po dobu jednoho roku, pak je nutné službu zasílání znovu nastavit).

Google Analytics najdeš na www.google.com/analytics

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?