Jednoduše geniální PPC reklama – jak dát o sobě rychle vědět

Tento článek je pro online začátečníky, ale možná místy překvapí i mírně pokročilé. PPC reklama neboli Pay Per Click = Platba Za Kliknutí dnes patří mezi nejzajímavější inzertní systémy na internetu nejen pro malé a střední podnikatele.

Nikdy v historii nebylo jednodušší a rychlejší dát o sobě vědět potenciálním zákazníkům, kteří mohou být klidně roztroušení po celé republice, za tak nízké náklady. Jakým způsobem umožňuje PPC reklama znásobit úspěch právě Tobě a Tvému podnikání?

Co je obrovskou předností PPC reklamy?

Obrovskou předností „pépécéček“ je možnost cílení na konkrétní zákazníky.

Cílení reklamy může probíhat nejen skrze klíčová slova, ale také skrze tematické a zájmové okruhy, regiony, lokality a města, nebo také cílení přes časové nastavení. Tvá reklama může mít vlastní „rozvrh hodin“, takže šetříš rozpočet tím, že se zobrazuješ jen v hodinách, kdy je online nejvíc Tvých potenciálních zákazníků. A spousta dalších fíglů.

 

PPC reklama jak na to

 

Na Seznam.cz a jeho partnerských webech figuruje systém Sklik.cz, který je jednodušší a vhodný i pro začátečníky. U Google a v jeho sítích je to systém AdWords, ten už je trošku vymazlenější a tím pádem i složitější. Na Facebooku fungují Facebook reklamy, které toho umí taky hodně, a dnes patří mezi nejdůležitější hráče ve světě PPC inzerce.

Takže to jsou v ČR jedny z největších reklamních sítí, ve kterých můžeš okamžitě spustit vlastní inzeráty s platbou za proklik. To znamená, že platíš za reklamu teprve ve chvíli, když návštěvník klikne na Tvůj inzerát. Ale kde se ty inzeráty vlastně budou objevovat?

Chytrá PPC reklama ve vyhledávačích

Geniální je to, že Tvou reklamu zobrazíš svému potenciálnímu zákazníkovi právě v momentě, kdy hledá řešení svého problému a je v nákupní náladě. Princip spočívá v tom, že když někdo na internetu hledá klíčové slovo nebo sousloví, např. Tradiční čínská medicína, vyskočí zároveň inzeráty na dané klíčové slovo.

Setkáš se s tím ve výsledcích Seznamu i Googlu:

ppc

Kontextová reklama

To je způsob, kdy se Tvé inzeráty objevují na partnerských webech, zpravidla podle tématu. Lze tedy nastavit cílení pro konkrétní oblasti zájmů Tvých potenciálních zákazníků.

Tato inzertní místa z velké části nahradila klasickou bannerovou reklamu, kde jsi musel platit paušál za pouhé zobrazení reklamy. Dnes už nemusíš manuálně oslovovat desítky či stovky majitelů zájmových webů, kde se nacházejí Tvoji potenciální klienti. Stačí spustit kampaň v reklamním systému, který distribuci reklamy na správná místa zajistí automaticky za Tebe.

Kolik vlastně PPC reklama stojí?

U PPC inzerce si volíš rozpočet Ty. Ty řídíš, jakou částku chceš měsíčně investovat do svého zviditelnění.

Skvělé je, že samotné zobrazení Tvého inzerátu je zdarma. Tvůj inzerát se může ukázat třeba 100.000 lidem a nezaplatíš ani halíř! To ale není účel, protože chceš především přivést nové zákazníky na web. Platíš až ve chvíli, kdy na Tvůj inzerát někdo klikne.

Kolik stojí 1 kliknutí?

Záleží, jak silná je konkurence zvoleného klíčového slova/sousloví. Může to být pár desítek haléřů, korun ale i desítky korun za proklik.

Maximální cenu za jedno kliknutí volíš Ty. Totéž dělá i Tvá konkurence. Systém pracuje na principu aukce. Cena tedy není pevně daná, ale může se měnit.

Systém Ti navíc poskytne srovnání s konkurencí a návrhy dalších klíčových slov, na které by ses mohl ještě zaměřit.

Jaké výsledky očekávat?

Zaručeným výsledkem bude přivedení určitého počtu návštěvníků na Tvůj web, za určité peníze. Nejde o to, přivést davy nerelevantních návštěvníků na stránky. Jde také o to, zvolit správná klíčová slova, aby přiváděla ty nejvíce relevantní návštěvy a budoucí zákazníky.

Bohužel i zde musíš „bojovat“ o přednostní zobrazení na horních pozicích. A to nejen nastavením vyšší ceny za proklik, než konkurence, ale hlavně účinností inzerátu.

Proč?

Protože, pokud je Tvůj inzerát pasivní a nikdo na něj nekliká, systém z Tvé inzerce nemá žádný příjem a logicky tak upřednostní inzerenta, který třeba nabízí méně peněz za 1 proklik, ale jeho inzerát budí pozornost a lidé na něj mnohem častěji klikají.

Tudíž druhý inzerent přinese systému vyšší zisk a systém jej podpoří právě tím, že jej umístí na vyšší pozice.

Zde je praktický příklad:

4x levnější a 10x rychlejší reklama

Případ A „nudný inzerát“
100 prokliků za 2 Kč vydělá inzertnímu systému 200 Kč. Přivedení 1 zákazníka Tě stojí 2 Kč.

Případ B „atraktivní inzerát“
1000 prokliků za 0,50 Kč vydělá inzertnímu systému 500 Kč. Přivedení 1 zákazníka Tě stojí 50 Haléřů. To je čtyřikrát nižší cena, a navíc přivedeš desetkrát více návštěvníků za stejný čas, než s méně úspěšným inzerátem!!!

Jak násobit výkon inzerátů?

Inzertní systém Tě ani zde nenechá na holičkách. Můžeš totiž vytvořit více variant inzerátů, které se budou automaticky střídat. Pak můžeš pravidelně porovnávat jejich účinnost. Neúspěšné inzeráty nahradíš novými. A pro nejúspěšnější inzeráty založíš samostatné kampaně.

Tvořit účinnou kampaň je jako brousit diamant

  1. Začni selským odhadem klíčových slov/frází, systém Ti napoví další příbuzná slova.
  2. Sleduj v systému, která klíčová slova přivádění nejvíce návštěvníků a která nejméně.
  3. To, co funguje, podporuj a opakuj.
  4. To, co nefunguje, nahraď novými nápady a testuj dál.

Odhal svá žhavá klíčová slova

Obrovskou výhodou je, že jakmile díky inzertnímu systému odhalíš, která klíčová slova Ti na stránky přivádí nejvíce zákazníků, můžeš následně upravit své webové stránky tak, že je optimalizuješ právě na tato klíčová slova a dostanou se tím na vyšší pozice vyhledávačů i přirozeným způsobem. Znásobí to Tvou návštěvnost zdarma.

Kde začít?

Nyní máš jasnější představu, co PPC reklama je a jak funguje než 95 % podnikatelů. Jestli máš čas a chuť, registrovat se do inzertních systémů můžeš zde:

www.Sklik.cz, www.Google.cz/adwords nebo Facebook.com/advertising

Co s PPC souvisí?

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře