3 chyby v inzerci, které Tě připravují o peníze a jak je napravit

Při investování do reklamy a inzerce na internetu (PPC reklama), běžně dochází k „hloupým“ chybám, které Tě budou připravovat jak o peníze, tak o zákazníky… a přitom je snadné jim zabránit.

Chyby v inzerci a jak je napravit

1. CHYBA „VODNÍ PŘÍKOP“ aneb přeskoč hlavní stránku

Pokud inzeruješ různé produkty (např. bubnový vysavač, robotický vysavač, vodní vysavač), správně děláš, že inzeruješ každý produkt samostatně, nejen tedy firmu jako celek. Musíš pak také ale zajistit, aby cílené inzeráty přiváděli zákazníky na příslušné produkty.

Špatně nastavené cílené inzeráty totiž často míří na hlavní stránku webu. Proč je to chyba? Zájemce o inzerovaný produkt si ho musí znovu vyhledat kdesi ve Tvé nabídce. A to je podobné, jak kdybys před vystaveným produktem vykopal vodní příkop a čekal, že ho zákazník přeskočí, aby si mohl produkt přidat do košíku. Pro zákazníka je pak pohodlnější Tvou stránku zavřít a kliknout na jiný inzerát, který ho k žádanému zboží dovede přímo.

Řešení: nastav v inzerci, aby odkazy mířili přímo na konkrétní produkty.

2. CHYBA „NIC TU NENÍ!“ – inzerce míří na prázdnou stránku

jak-nedelat-ppc2Aby Tvá energie vložená do internetové reklamy nevyšla vniveč, prověř, že vše na webu 100% funguje. Zní to triviálně. Realita je někdy ale bohužel tvrdá.

Dnes jsem například oslovil PPC inzerát, který sliboval „výprodej horských kol“. Když jsem na něj ale klikl zobrazila se mi prázdná stránka…

Řešení: otestuj funkčnost prokliku svých inzerátů a oprav nefungující odkazy.

3. CHYBA „STRÁNKA MIMO PROVOZ“

Jen o pár hodin později jsem proklikl další PPC reklamu na Googlu, když jsem hledal tisk vizitek… uvítala mě stránka „Stránka momentálně mimo provoz„. Jak vidíš, podobné situace, kdy web nefunguje, a Tobě odtékají peníze, nejsou nic výjimečného.

Řešení: pozastav reklamu, pokud web přestane fungovat. Otestuj funkčnost prokliku svých inzerátů a oprav nefungující odkazy.

 

Víš jistě, že (ne)přicházíš o peníze i Ty?

Před spuštěním i v průběhu kampaní si hlídej, že web a jeho podstránky skutečně fungují. Projdi spolu se zákazníky celou tu cestu od inzerce, přes nákup, košík, platbu, až po děkovný e-mail a ujisti se. Je nákup u Tebe jednoduchý a srozumitelný i pro laiky? Nešlo by něco zjednodušit?

 

A co Ty? Potkal jsi v poslední době na cestě za svými nákupy „vodní příkop“? Poděl se v komentářích…

Lukáš Juhász
Pomáhám firmám a podnikatelům s weby a online marketingem. Jsem full-time specialista na Mioweb, SmartEmailing, FAPI a celý SmartSelling. Jednoduše Ti postavím kompletní základy online prodeje služeb a produktů, posílím brand Tvé company i osobní značky. Rock On!

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Komentáře