3 chyby v inzerci, které Vás připravují o peníze a jak je napravit

Při investování do reklamy a inzerce na internetu (PPC reklama), běžně dochází k „hloupým“ chybám, které Vás budou připravovat jak o peníze, tak o zákazníky… a přitom je snadné jim zabránit.

Chyby v inzerci a jak je napravit

1. CHYBA „VODNÍ PŘÍKOP“ aneb přeskoč hlavní stránku

Pokud inzerujete různé produkty (např. bubnový vysavač, robotický vysavač, vodní vysavač), správně děláte, že inzerujete každý produkt samostatně, nejen tedy firmu jako celek. Musíte pak také ale zajistit, aby cílené inzeráty přiváděli zákazníky na příslušné produkty.

Špatně nastavené cílené inzeráty totiž často míří na hlavní stránku webu. Proč je to chyba? Zájemce o inzerovaný produkt si ho musí znovu vyhledat kdesi ve Vaší nabídce. A to je podobné, jak byste před vystaveným produktem vykopali vodní příkop a čekali, že ho zákazník přeskočí, aby si mohl produkt přidat do košíku. Pro zákazníka je pak pohodlnější Vaší stránku zavřít a klinout na jiný inzerát, který ho k žádanému zboží dovede přímo.

Řešení: nastavte v inzerci, aby odkazy mířili přímo na konkrétní produkty.

2. CHYBA „NIC TU NENÍ!“ – inzerce míří na prázdnou stránku

jak-nedelat-ppc2Aby Vaše energie vložená do internetové reklamy nevyšla vniveč, prověřte, že vše na webu 100% funguje. Zní to triviálně. Realita je někdy ale bohužel tvrdá.

Dnes jsem například oslovil PPC inzerát, který sliboval „výprodej horských kol“. Když jsem na něj ale klikl zobrazila se mi prázdná stránka…

Řešení: otestujte funkčnost prokliku svých inzerátů a opravte nefungující odkazy.

3. CHYBA „STRÁNKA MIMO PROVOZ“

Jen o pár hodin později jsem proklikl další PPC reklamu na Googlu, když jsem hledal tisk vizitek… uvítala mě stránka „Stránka momentálně mimo provoz„. Jak vidíte, podobné situace, kdy web nefunguje, a Vám odtékají peníze, nejsou nic výjimečného.

Řešení: pozastavte reklamu, pokud web přestane fungovat. Otestujte funkčnost prokliku svých inzerátů a opravte nefungující odkazy.

 

Víte jistě, že (ne)přicházíte o peníze i Vy?

Před spuštěním i v průběhu kampaní si hlídejte, že web a jeho podstránky skutečně fungují. Projděte spolu se zákazníky celou tu cestu od inzerce, přes nákup, košík, platbu, až po děkovný e-mail a ujistěte se. Je nákup u Vás jednoduchý a srozumitelný i pro laiky? Nešlo by něco zjednodušit?

 

A co Vy? Potkali jste v poslední době na cestě za svými nákupy „vodní příkop“? Podělte se v komentářích…

Lukáš Juhász
Jsem rocker a rád tvořím vyladěné MioWeby, které souzní a podpoří Tvé podnikání. Moje srdcovka je veslování, a tak přirozeně toužím, aby moji klienti vítězili! Jsem táta dvou dětí a stovek realizovaných zakázek v online světě za posledních 14 let.

CHCEŠ I TVŮJ MIOWEB
KONEČNĚ PUSTIT DO SVĚTA?

Zkrať si cestu na internet díky spolupráci