Kde vás zákazníci hledají – najdou vás nebo konkurenci?

Podnikatelé na celém světě už dávno uhodili hřebík na hlavičku: obsadit špici výsledků vyhledávání bude nejen zásadní konkurenční výhoda, ale pro čím dál více firem nezbytnost! Právě TEĎ někdo hledá řešení, které máte vy. Každý den lidé hledají informace, kupují produkty a objednávají služby, jaké nabízíte i vy. A hledají především na špici výsledků. Najdou tam vás nebo konkurenci?

Kde Vás zákazníci hledají
Jak vás zákazníci hledají v internetovém vyhledávači..

Pokud dnes nejste na vrcholu… nepropadejte panice. V řadě oborů je stále řídká konkurence. Originálních slovních spojení existuje nespočet! Ne všechny karty jsou rozdané. Kdo je vyloží na stůj? Jaká kouzelná klíčová slova a sousloví přivedou vaše zákazníky?

(Klíčová slova a jak je najít, viz. další článek).

Jak si vybudovat protekci…

Chcete ve vyhledávačích nahoru? Před patnácti lety byste počet kvalitních webových stránek spočítali na prstech jedné ruky a pravidla on-line úspěchu byla jednoduchá, téměř stačilo existovat. Jenže dnes internet stránkami doslova přetéká. Proto jsou vyhledávače mnohem vybíravější a proto si u nich potřebujete získávat protekci.

Jak? Obecně tím, že budete jednat v souladu s ústřední myšlenkou vyhledávačů „obsah je král“. Můžete poskytovat atraktivní, aktuální a vhodně strukturovaný obsah, který je pro vyhledávače důvěryhodný tím, že na něj odkazují další důvěryhodné stránky.

Čemu se vyhnout, aby vás to „nesmetlo“

Ti mazanější brzy prokoukli pravidla, podle kterých vyhledávače řadí výsledky a začali je zneužívat. Proto jsou vyhledávače neustále vylepšovány, aby prokoukli nepoctivce a potrestali je.. vykopnutím z výsledků!

Až nahlédnete do fungování vyhledávačů, vyhněte se úmyslům je obelstít. Všechny nekalé triky jsou dávno ošetřeny. Několik klientů za mnou přišlo s nápady, za které by je vyhledávače diskvalifikovaly… dej si na to pozor.

Pravidla vyhledávačů jsou nejen přísná, ale také se stále vylepšují a mění! Žádné pochybné strategie se dlouhodobě nevyplatí nikomu. Dnes můžete být nahoře a zítra vaši stránky smetou jako drobky ze stolu.

Jaký trik bezpečně použít

Založte svou dlouhodobou strategii na skutečných hodnotách – kvalitním obsahu a informacích – právě to je hlavní trik s vyhledávači. Nadstavbou obsahu je SEO = optimalizace stránky pro vyhledávače, o které bude samostatné téma.

Posláním vyhledávačů je lidem poskytovat skutečně kvalitní a aktuální obsah. Poskytujte lidem zajímavý obsah a vyhledávače se do vašich stránek zamilují.

Bez dobrého obsahu na svých stránkách bruslíte na tenkém ledě. Ledy se mohou kdykoliv prolomit a vaše stránky zmizí pod ledem. Vašim záchranným kruhem zůstane placená inzerce, která je v důsledku dražší než vytvoření obsahu. Místo aby k vám zákazníci proudili přirozeně, museli byste za to platit opakovaně.

Existují ještě další strategie, jako budování databáze kontaktů a vyžádaný emailing, ale i zde se bez zajímavého obsahu neobejdete.

Obsah a jeho optimalizace při publikování na webu patří mezi další témata, takže se k tomu ještě vrátíme.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?