Google Analytics pro váš web a co díky statistikám zjistíte?

Uvažujete o Google Analytics? Říká se, že co jde změřit, to jde zlepšit! Když jsem s webem začínal, celkem dost frčela počítadla návštěvnosti. Kolik návštěvníků přišlo na web od jeho spuštění, byl jediný údaj, který cosi vypovídal o úspěšnosti dané stránky.

Z pohledu dnešní přebujelé webové analytiky, které sbírá údaje o každém prdu (kliku) myši, se to jeví směšně. Jednoduchá počítadla byla nahrazena komplexními statistikami, kde najdete hodinovou, denní, týdenní a celkovou návštěvnost. Pro zajímavost dokonce uvidíte, kolik lidí je právě teď na vašich stránkách a jestli drží v ruce mobil, nebo sedí u počítače.

Statistiky web

Abyste mohli začít sledovat dění na svém webu, je nutné se registrovat u některé ze služeb poskytujících statistiky, provést určitá nastavení a vložit do svých webových stránek úryvek sledovacího kódu.

Stále ještě relativně jednoduchým příkladem jsou služby Toplist.cz nebo Navrhcholu.cz, které nabízejí podrobné statistiky webu, včetně zasílání týdenních přehledů do emailu.

Co je pro běžné weby ideální volba?

Ještě podrobnější jsou statistiky Google Analytics. Umí toho zanalyzovat poměrně dost a jsou zdarma. Existuje i placená verze, pro obrovsky navštěvované weby. O návštěvnících stránek vám Google Analytics prozradí velmi podrobné údaje, jako například:

  • Kolik návštěvníků přišlo na stránky za libovolné období a kolik z nich bylo unikátních návštěvníků.
  • Procento nových návštěvníků a vracejících se návštěvníků.
  • Míra okamžitého opuštění stránek.
  • Jaký je trend a postupný vývoj návštěvnosti stránek.

Dále také:

  • Zdroje návštěvnosti, z jakých odkazujících stránek návštěvníci chodí a pokud z vyhledávačů, tak pod jakými klíčovými slovy vás objevili.
  • Geografické údaje, z jakého státu a města si lidé vaše stránky prohlížejí.
  • Kolik stránek webu si průměrně lidé přečtou a jak dlouho na stránkách průměrně zůstávají.
  • Jak moc se k vám návštěvník vrací, nebo počty dní od jejich poslední návštěvy.

Pak ještě:

  • Jaké používají návštěvníci technologie, operační systémy, prohlížeče, rozlišení obrazovky monitoru, kolik procent lidí k vám přichází přes mobilní telefony.
  • Jak vizuálně vypadá tok návštěvníků vašimi stránkami, v jakém sledu návštěvníci vašimi stránkami procházejí, kde začnou a kde je opouští.

Zásadní je však sledování cílů a konverzí:

  • Můžete si nastavit, jaké cíle na svých stránkách sledujete (např. provedení objednávky, odeslání formuláře, čas strávený na webu a další…).
  • Lze vizuálně sledovat, jak probíhá tok návštěvníků stránkami směrem k cíli a podobně.
  • I zde je možné nastavit zasílání pravidelných reportů do emailu, denní, týdenní, měsíční (až po dobu jednoho roku, pak je nutné službu zasílání znovu nastavit).

Google Analytics najdeš na www.google.com/analytics

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?